Het hebben van een website maakt het voor heel wat mensen gemakkelijk om je online te vinden, over je bedrijf of product te lezen, te ontdekken wat je allemaal doet of wie je bent en daarnaast ook heel wat vragen meteen te beantwoorden. 

Om te beginnen moet je begrijpen waar je mogelijke klanten naartoe gaan als ze op zoek zijn naar een dienst/leverancier. De dag van vandaag gaan de meeste mensen op zoek via internet, met name op nummer 1 de zoekmachines zoals Google, Yahoo of Bing.

Maar let op: 93% van de beslissingen begint met een zoekopdracht in Google. Wanneer je dus geen website hebt verkoop je dus maar aan 7% van jouw mogelijke klanten. Zorg dus dat je een geoptimaliseerde website hebt voor zoekmachines en die ontworpen is om je verkoop te stimuleren.

Het straalt professionaliteit uit

Een heel belangrijk punt waarom een website zo belangrijk is voor jouw bedrijf of product, is dat een groot deel je niet eens als een optie ziet omwille van geen of slechte site. Wanneer ik een leverancier zoek of iets wil kopen en de website is slecht of er bestaat zelfs geen, schrijf ik ze eigenlijk af als een optie en is mijn kijk op dat bedrijf snel verminderd. Het geeft de indruk dat een bedrijf niet goed wordt geleid.

Een eerste kennismaking

Het hebben van een website maakt het voor heel wat mensen gemakkelijk om je online te vinden, over je bedrijf of product te lezen, te ontdekken wat je allemaal doet of wie je bent en daarnaast ook heel wat vragen meteen te beantwoorden. Door een website te hebben komen veel mensen meteen bij jou terecht na een simpele zoekopdracht in Google, Yahoo of Bing. Je kan natuurlijk nog steeds gevonden worden door Maps, Facebook of andere platvormen maar ook deze worden vaak over het hoofd gezien of niet altijd serieus genomen. Omdat social media marketing bijvoorbeeld steeds populairder wordt, is het van onschatbare waarde om terug te kunnen linken naar een professionele, gebruiksvriendelijke website met alle informatie die de consument nodig heeft!

Wanneer het daarentegen allemààl zichtbaar op Google staat, dan zul je zien dat je website zal worden vermeld naast concurrenten of andere zoekresultaten waardoor de klanten toch eerder bij jou terecht komen.

Sociale media

Als je van plan bent advertenties in te stellen, zoals Facebook-advertenties, kun je gebruikers doorverwijzen naar de digitale winkel van uw website, een informatie-bestemmingspagina of wat je maar denkt dat het beste is om een conversie te krijgen. Zorg voor een website die geoptimaliseerd is voor zoekmachines en ontworpen is om de verkoop te stimuleren.

Besparing van tijd en geld

Hoe gek het ook klinkt zorgt een website voor een hoop besparingen op tijd en geld. Je hoeft bijvoorbeeld geen dure papieren catalogussen meer te drukken, laat staan wanneer er nieuwe artikelen bijkomen of oude wegvallen/wijzigen. Klanten kunnen gemakkelijk alle producten online terugvinden en er een bestelling plaatsen. Het maakt het ook gemakkelijk wanneer klanten op zoek zijn naar een soortgelijk product en zo ook aanbevolen items kunnen weergeven.

Niet alleen voor klanten, maar ook voor medewerkers is dit een groot voordeel. Zo kunnen ze met een eenvoudige link heel wat informatie aan de klant doorgeven en hoeven ze niet elk productdetail op te zoeken uit een dikke catalogus maar is er met een simpele zoekopdracht meteen de juiste info te zien.

Ook het aantal bestellingen zal aanzienlijk verhogen omdat er tijd wordt bespaart in communicatie en de klant dit volledig zelf kan plaatsen. Dit is slechts een voorbeeld, er zijn nog tal van andere mogelijkheden waarop een website als datacenter kan worden gebruikt om arbeidsuren en kosten te besparen. Win-win situatie!

Klantenondersteuning

En als laatste de service naar de klanten toe. Een website kan al heel wat vragen beantwoorden door info te verschaffen online en zelfs met een chat of robot te werken die vragen kunnen beantwoorden. Ook een Q&A met veelgestelde vragen is tegenwoordig een must op je website (ook weer goed voor je zoekmachine optimalisatie). Wanneer iemand een probleem of vraag heeft over een product of dienst wat jij aanbied, ook al heeft de klant dit misschien niet bij jou gekocht kan hij door een simpel antwoord en hulp een goede klik met jouw bedrijf hebben en in de toekomst ook bij jou bestellen.

Zet bezoekers om in leads en verkopen 

Als je nog geen website hebt, of graag wil vernieuwen, dan raad ik je dit ten zeerste aan om hiermee van start te gaan. De technische vaardigheden kun je geheel aan mij overlaten en dan hoef je enkel nog te genieten van een geoptimaliseerde website die de gewenste resultaten zal opleveren. Geniet van de grote voordelen van een moderne website en de bezoekers zullen vanzelf omzetten in leads en verkopen. Jouw website wordt dan je beste bedrijfsmiddel online. Neem vrijblijvend contact op om deze geweldige opties te bespreken.